Het is een tijd die veel onzekerheid met zich meebrengt maar ook meteen veel vraagt van de wendbaarheid van ons land, organisaties en het individu. Ook onze klanten en de re-integratie professionals, casemanagers en loopbaanadviseurs die daar werken zijn volop bezig om hun werk anders en volledig digitaal te organiseren. Sommige organisaties stellen de opstart van nieuwe trajecten helaas uit. Dat hoeft niet. Integendeel.

Veel loopbaan & re-integratie professionals werken nu digitaal. Je ziet dit ook terug in alle berichten op Linkedin. Massaal worden instrumenten als Hangout, Teams en Zoom ingezet om te gaan beeldbellen. Zelfs de vrijmibo gaat op die wijze door. Mooi om te zien dat onze klanten en relaties zo snel extra digitale hulpmiddelen adopteren om hun werk te kunnen blijven doen. En om kandidaten in outplacement of re-integratietrajecten te kunnen blijven begeleiden en bemiddelen naar werk. Deze ontwikkelingen zijn een mooie aanvulling op de ondersteuning die ze kandidaten met Jobport al bieden. 

Onterechte uitstel nieuwe trajecten

Helaas vangen we ook andere signalen op in de markt. Organisaties die intakes en daarmee het opstarten van nieuwe trajecten uitstellen totdat de maatregelen door de overheid weer versoepeld worden. Onbegrijpelijk wat mij betreft. En let op: Het UWV geeft aan dat re-integratie inspanningen niet stopgezet mogen worden wel houdt het UWV waar mogelijk/nodig rekening met de ontstane situatie. Maar devies is dus zet de re-integratie inspanningen voort. Digitale dienstverlening biedt hierbij uitkomst. Veel organisaties werken al zo want het is ook nog eens efficiënter.  De vraag is dan waarom gebeurt het dan toch niet bij alle organisaties? Dat zit in de mens. Mensen die digitale hulpmiddelen niet of niet snel genoeg kunnen of willen adopteren om daarmee hun werk te organiseren. 

Oplossing voor start traject: digitale intake + videogesprek

Corona blijft in 2020 onderdeel van ons leven, je werk en de maatschappij. Dus ga niet wachten en maak die stap naar digitale dienstverlening. Een stap die je anders toch moet maken om concurrerend te blijven.

Wil je wel, maar weet je niet hoe. Dan help ik je graag verder. Vanuit Jobport ondersteunen we je graag met snel inrichten van een digitale intake. Deze intake zorgt voor het persoons -en zoekprofiel van de kandidaat en vertaalt dit ook nog eens automatisch voor je naar kansrijke beroepen en regionale/lokale arbeidsmarktontwikkelingen.  

Tijdens je traject: alle Jobport-testen tijdelijk gratis

Om nog meer ondersteuning aan jou en al onze bestaande klanten te bieden zijn alle testen die hierbij helpen in Jobport van 1 april tot 1 juni gratis. Het betreft:

  • Intake naar werk: Met deze intake krijg je een helder beeld van het arbeidspotentieel en de wensen en mogelijkheden van je kandidaat. De intake naar werk is met name geschikt als voorbereiding op een persoonlijke intake. Met deze voorbereiding kan je meer de diepte in bij een persoonlijke intake. De intake helpt verder ook om een kandidaat effectief en efficiënt te begeleiden bij het zoeken naar werk.
  • Screening arbeidsmogelijkheden: Via de screening arbeidsmogelijkheden krijg je inzicht in welke beroepen passen bij je kandidaat. Dit op basis van zijn belastbaarheid. Je vult deze test zelf in als coach of casemanager.
  • Interessetest: Deze test geeft een goed beeld van de interesses van je kandidaat en beroepen die daarbij aansluiten. De test is goed bruikbaar bij loopbaanvraagstukken en is gebaseerd op de RIASOC van John Holland.
  • Foto vakgebieden test: deze test geeft inzicht in de best passende vakgebieden voor je kandidaat op basis van foto keuzes. Je kandidaat krijgt steeds 2 foto’s te zien van een werkomgeving.
  • Persoonlijkheidstest: Deze test geeft inzicht in de persoonlijkheid van je kandidaat en is gebaseerd op de Big Five persoonlijkheidstheorie.

Succes met digitaal werken en zorg goed voor jezelf!

Tolja van de Bilt – Chief Visionary Officer