Geen telefonische support, meer service

31 Aug, 2020

Vanaf 1 september as. biedt Jobport geen support meer via telefoon. Dat is geen onwil of onmacht, maar een hele bewuste keuze. Hoe helpen we je dan wel en waarom zo?

Beter problemen oplossen

Geen telefoon klinkt onpersoonlijk en onhandig. Dat dachten wij eerst ook. Tot we alles op een rijtje gingen zetten. Toen ontdekten we dat e-mail een veel beter middel voor contact is. De meeste telefoontjes naar Jobport gaan over technische problemen, bijvoorbeeld rondom inloggen. Om degene die belt goed te helpen, sturen we meestal een screenshot, en soms nog een extra artikel met uitleg. Dat kan niet via de telefoon. Ook voor veel andere vragen via de telefoon sturen we achteraf iets via e-mail. Dus dachten we: waarom doen we dat niet in 1 keer? Jij stelt je vraag via e-mail of chat en krijgt zo snel mogelijk antwoord met alle informatie die je wilt. 

Nooit meer in de wacht

Ook bij inhoudelijke vragen is e-mail het middel bij uitstek. Voor bijvoorbeeld vragen over testen, overlegt ons support-team vaak eerst met een collega. Bel jij met zo’n vraag, dan word je in de wacht gezet of we bellen terug. Ook hier is e-mailen veel handiger. Jij stelt je inhoudelijke vraag via e-mail en zonder in de wacht te hoeven staan, krijg je binnen een werkdag het juiste antwoord. Bovendien kan je je vraag 24 uur per dag stellen. Ook ‘s avonds om 22:00 uur, mocht je dat willen. De volgende dag krijg je gewoon antwoord via e-mail. Bovendien kan je dat antwoord nog een keer rustig overlezen. Dat kan bij een telefoon niet. Uiteraard hebben we ons afgevraagd of we alle vragen via chat of mail kunnen beantwoorden. En het antwoord is: ja. Dus, zijn we om.

Stiekem eigenbelang

Stiekem zit daar ook eigenbelang bij natuurlijk. Dat gaan we niet ontkennen. Jij stelt je vraag op een tijdstip dat jou uitkomt, en wij antwoorden op een moment dat ons uitkomt. Dat zorgt ervoor dat onze support-medewerkers hun tijd flexibel kunnen indelen. Daar worden zij blij van en Jobport dus ook. Maar daar staat wel een regel tegenover. We antwoorden binnen 1 werkdag. Verder kunnen we door vragen via e-mail een uitgebreide databank bouwen. Welke vragen stellen jij en onze andere klanten? En wat kunnen wij (dus) doen om ons product te verbeteren? Welke trends zitten er in de vragen? Hoe kunnen we nog beter helpen? Dat halen wij uit al die e-mails. En daar worden wij, en dus ook jij weer, beter van. 

Is er dan helemaal geen direct contact?

Zeker wel. Wij geven heel het jaar door Roadshow’s door het land. Ben je daar niet bij, dan kan je de foto’s op LinkedIn zien. Daar posten we regelmatig ook andere items. O ja, mailen kan naar: support@jobport.nl. Of neem contact op via de Support knop in Jobport. Kijk ook even bij onze Help artikelen als je een vraag hebt. Misschien zit het antwoord er wel bij en hoef je helemaal niet meer te chatten of mailen.

31 Aug, 2020

Geen telefonische support, meer service

Geschreven door Jill Hendrikx

Jill is het luisterend oor van Jobport. Uit de klantcontacten haalt ze feilloos de vragen en wensen die mensen hebben. Ontbreekt er iets in bijvoorbeeld de informatie? Dan zorgt zij ervoor dat het goed komt.