Cliënten geen kans om te verslappen door online jobhunting

7 Feb, 2017

Ze vindt Jobport geweldig maar had het gevoel dat er iets miste. Tot we in 2016 de online jobhunting dienst Jobsearchers lanceerden. Dat was precies de missing link. In gesprek met een aanstekelijk enthousiaste Linne van Straten. Over de toegevoegde waarde van Jobsearchers en hoe je de dienst goed inzet.

Bij Jobsearchers krijgen cliënten een online jobhunter die ze intensief begeleidt. Dat gaat via een slimme workflow en een geavanceerde tool, waardoor het scherp geprijsd is. Linne viel er meteen voor. Bij haar nieuwe bedrijf Lynne HRM, Arbo & Re-integratie krijgen alle cliënten een online jobhunter. Jobsearchers is geschikt voor iedereen die met computers kan omgaan volgens haar.

“Mijn re-integratieconsulenten zijn zo belachelijk goed in het begeleiden van mensen”

Een ondergeschoven kind
Haar reden om Jobsearchers in te zetten, klinkt heel aannemelijk. “Mijn re-integratieconsulenten zijn zo belachelijk goed in het begeleiden van mensen. We bezoeken 1 keer in de 2 weken onze cliënten thuis. Dat werkt goed, maar kost veel tijd. Vacatures zoeken is zo stiekem een ondergeschoven kindje geworden. Terwijl het wel ongeloof’lijk belangrijk is dat dat gebeurt.” Daarom schakelde Linne Jobsearchers in. Een jobhunter draagt onder andere wekelijks vacatures aan. Een aantal moeilijk te plaatsen cliënten heeft inmiddels al een baan gevonden. “Het is moeilijk te zeggen of dat door Jobsearchers komt, maar een bijdrage heeft het zeker geleverd”, zegt Linne.

“Door Jobsearchers hebben cliënten geen kans om te verslappen. Dat vind ik echt absoluut top.”

Een trigger om bij de les te blijven
Er is nog iets aan Jobsearchers wat Linne nog meer bevalt dan de ontzorging in de zoektocht naar vacatures. “Door Jobsearchers hebben cliënten geen kans om te verslappen. Dat vind ik echt absoluut top. Ze krijgen mailtjes, appjes, sms’jes, en ga zo maar door. Ze worden dagelijks zo getriggerd om bij de les te blijven. Dat kunnen wij nooit doen met onze begeleiding alleen. En zelf ben ik ook goed op de hoogte van alles. Want als een van mijn cliënten wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, dan weet ik dat meteen via een mail van de online jobhunter.”

Wat verder ter tafel komt
Ons gesprek gaat verder over de toekomst van de arbeidsmarkt. Een onderwerp als ‘verbinden’ en waar werkgevers zich op HR-gebied straks op moeten richten volgens Linne. Kortom, spreken met haar geeft genoeg stof voor andere blogs. Wordt vervolgd dus.

7 Feb, 2017

Cliënten geen kans om te verslappen door online jobhunting

Geschreven door Esther de Putter

Esther is de communicatie spil van Jobport. Achter alles wat geschreven en gecommuniceerd wordt, zit een idee: open en vooral heel duidelijk zijn. Zij zit hier als een waakhond bovenop.