Sneller cliënten plaatsen door nieuwe functionaliteit

door | jan 2, 2018 | Actueel |

Je herkent het vast: je wilt een cliënt plaatsen, maar hebt alle bedrijven uit je netwerk al gebeld. Dus zoek je andere bedrijven. Maar waar zitten die, hoe weet je of je cliënt daar past en hoe zorg je dat meteen een goed verhaal hebt bij een eerste contact? Precies daarvoor zit in het nieuwe Jobport straks een functionaliteit.

Cold calling is uit, pas na 6 tot 10 contactmomenten heb je een relatie opgebouwd met een bedrijf en bij ieder contact moet je tegenwoordig iets relevants te melden hebben. Onder andere dit valt te lezen in een onderzoeksrapport van ProSpex ‘De nationale B2B-leadgeneratie Benchmark 2017’. Hoewel het rapport grotendeels gericht is op producten en diensten afzetten, is het zeker ook toepasbaar op accountmanagers en jobhunters en hun bedrijfscontacten. Dat je tegenwoordig wel iets relevants moet melden, is op zich een logische trend. Iedereen krijgt overal een hoop informatie. En door onder andere verzameling van data en digitalisering zijn we gewend dat info steeds beter op ons wordt afgestemd. Hoe meer je door data over iemand weet, hoe beter je dat ook kan doen. Bedrijven die veel investeren in de kwaliteit van hun contact hebben dan ook een hoog succesratio.

Prima ingang voor eerste contact
Het goede nieuws is dat het nieuwe Jobport straks iets heeft wat contact opnemen met een bedrijf een stuk relevanter en dus effectiever maakt. Waarschijnlijk halverwege 2018 is er een nieuwe functionaliteit voor accountmanagers en jobhunters. Hierin staan alle bedrijven van Nederland met daarbij de openstaande vacatures. Die had je natuurlijk al. Het relevante van de info zit ‘m in de automatische matching met cliënten die meteen voor je wordt gemaakt. Niet alleen met je eigen cliënten maar ook met die van eventuele collega’s. Wie het beste past bij de vacature staat bovenaan. Dit geeft een prima ingang voor een eerste contact met een bedrijf. Je weet dat er een functie vrij is, en je hebt meteen een aantal kandidaten in de aanbieding. Zijn er contactgegevens bekend, dan kun je met een druk op de knop passende cliënten voorstellen aan het bedrijf. Makkelijker en waarschijnlijk effectiever dan het regelmatig contact opnemen met bedrijven uit je netwerk om te vragen of er beschikbare functies zijn.

Ook voorspellende waarde
De functionaliteit heeft nog meer naast de automatische matching. Wie verder klikt, vindt ook de beroepen en andere vacatures die het bedrijf heeft. En niet onbelangrijk: hoeveel keer per jaar het bedrijf een bepaalde vacature plaatst. Dus, zoeken ze geen administratief medewerker, maar hebben ze hier wel een paar keer per jaar een vacature voor, dan kan je ze al benaderen. Via het nieuwe Jobport kan je daarnaast ook bedrijven beheren. Dat wil zeggen dat je zelf vacatures kunt aanmaken voor opdrachten die je geacquireerd hebt en die vervolgens kunt matchen aan je cliënten. Daarvan kan je hier een sneak preview bekijken.

Up-to-date blijven
Via de functionaliteit kan je kortom slim techniek gebruiken om nog beter je werk te kunnen doen. Bedrijven waar je normaal door goed zoeken of misschien zelfs per toeval op stuit, passeren de revue, je cliënten worden automatisch gematcht en je hebt meteen een relevante ingang bij een bedrijf. Nieuwsgierig naar de ontwikkeling van deze en nieuwe functionaliteiten? Houd dan de LinkedIn transitiegroep goed in de gaten.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.