Future proof worden als loopbaanprofessional

3 Oct, 2017

Via technologie kunnen bedrijven vandaag de dag hun klanten ontzettend goed benaderen en helpen. Wie niet aan technologie doet, blijft achter. Dit geldt ook voor loopbaanprofessionals. Via o.a. een reeks blogs maakt Jobport je graag wegwijs in de wereld van technologie. De eerste gaat over digitale transformatie. Wat is het precies, doe jij er al aan en hoe kun je er via Jobport nog meer aan doen?

Het herinnerings-sms’je van je tandarts voor een afspraak, het belastingformulier dat de fiscus al bijna helemaal invult of de tip van je provider dat je 80% van je bundel hebt verbruikt. Allemaal voorbeelden van hoe bedrijven technologie positief gebruiken. Ze hebben 1 gemene deler: ze maken het leven van de klant een stuk makkelijker. Een positieve ontwikkeling met een belangrijk bijverschijnsel. Klanten wennen hier snel aan en eisen van vrijwel alle bedrijven dezelfde diensten. Dus ook van de loopbaanprofessional.

Digitaliseren is vermenselijken
De ontwikkeling, ook wel digitale transformatie genoemd, biedt legio mogelijkheden. Zodra data over klanten in een systeem zitten, kan je er plotseling heel veel mee. Je kan ze koppelen en snel zien waar een klant behoefte aan heeft. Iemand ergens op wijzen als je online ziet waar hij naar zoekt. Of ‘m laten participeren door documenten online te zetten. Gewoon een paar voorbeelden die via technische toepassingen weinig inspanning kosten. Door technologie kunnen we met andere woorden heel dicht bij een klant komen en ‘m stukken beter helpen dan voorheen. 1 ding blijft wel belangrijk. Technologie heeft altijd menselijke inbreng nodig. Iemand die meekijkt en een klant net over de drempel helpt. Beter dan voorheen omdat je zoveel over iemand weet.

Ben jij al future proof?
Doe jij al aan digitale transformatie? Als je Jobport gebruikt, is het antwoord ja. Je kan immers al zien naar welke banen je klant zoekt en hoe vaak hij dat doet en gebruikt dat. En je laat je klant misschien ook wel LinkedIn koppelen met bedrijven waar hij graag wil werken om zo te zoeken naar contacten. Allemaal voorbeelden van digitale transformatie. In 2018 ga je er waarschijnlijk nog meer aan doen. Sterker, je moet er meer aan doen. Door de digitalisering om ons heen eisen klanten immers meer. Ze willen meer dienstverlening tegen minder kosten. Zeker weten dat alles voldoet aan privacy- en veiligheidseisen. En je kandidaten willen persoonlijker samenwerken, zeker de jongeren. Chatten, snel antwoord en snel actie. Met technologie kan dat en houd je juist je focus op goede loopbaanbegeleiding. Mobile coaching, digitale competenties, privacy en security eisen; het staat allemaal hoog bij ons op de agenda. We gaan in 2018 graag samen met jullie de digitalisering in de loopbaanwereld naar een hoog niveau tillen en verder perfectioneren.

Nieuwsgierig naar onze ideeën? En wil je meedenken? Vooral dat laatste vinden we erg leuk. Volg onze ontwikkelingen dan nauwgezet in onze LinkedIn Groep.

3 Oct, 2017

Future proof worden als loopbaanprofessional

Geschreven door Esther de Putter

Esther is de communicatie spil van Jobport. Achter alles wat geschreven en gecommuniceerd wordt, zit een idee: open en vooral heel duidelijk zijn. Zij zit hier als een waakhond bovenop.